Neljä viikkoa täällä ?!

January 20, 2018

Matkustettiin bussilla Rio Grandesta Ushuaihin ja täällä sitä nyt ollaan. Saavuimme tänne jo tostaina iltapäivällä mutta aika meni taas niin nopeasti, että sain teille vasta nyt ensimmäisiä kuvia jakoon. En tiedä mistä sitä taas aloittaisi, kun tässä on tapahtunut parin päivän aikana taas niin paljon. Jeepin piti alunperin saapua tänne Ushuaihin 15.1 ja tässä viimeisten viikkojen aikana olemme saaneet kuulla myöhästymisistä moneen kertaan. Tuorein arvio saapumisajaksi on 4.2 ja laivan purkamiseen ja tulliselvitykseen menee vielä lisäksi ainakin noin kolme päivää. Ja voihan se siis myöhästyä tuostakin vielä lisää. Joudumme siis ehkä olemaan täällä jopa 3-4 viikkoa. Jotenkin käsittämätöntä, että auton tuominen Buenos Airesista tänne Ushuaihin kestää näin kauan. Jos olisimme tämän tienneet niin olisimme lähettäneet auton Buenos Airesiin, jossa se on nyt ollut jo viikon odottamassa jatkokuljetusta! Yritämme nyt selvittää, että pystyisikö auton vapauttamaan Bueno Airesissa, ja jos pystyy, niin lennämme heti sinne. Alkuviikosta ollaan taas viisaampia asian suhteen :)

Tästä Ushuaiasta lähtee laivoja pari kertaa kuukaudessa Antarktikselle ja voisimme hyvin käydä siellä tässä odotellessa mutta matkat maksavat noin 6000 eurosta 12 000 euroon henkilöltä :D Ei taida tällä reissulla nyt budjetti kuitenkaan riittää ihan siihen... Mietimme myös, että kävisimmekö odotellessa jossain muualla. Edestakainen lento viikoksi pariksi mutta saa nyt nähdä. Sovimme jo alustavasti nykyisen hotellin kanssa, että saamme olla täällä helmikuun alkupäiviin saakka. Onneksi täällä Ushuaissa on ihan välttävä kuntosali, jossa saa treenattua, netti toimii hyvin ja kohtuullisen hyviä ravintoloitakin näyttää löytyvän. Kauppojen valikoima sen sijaan on aika kamala mutta kyllä sieltä jotain syötäväksi kelpaavaakin löytyy :)

Eilen kävimme vuokraamassa auton pariksi päiväksi ja ajoimmekin heti Glaciar Martial -jäätikölle johtavan polun alkuun, josta jatkoimme kävellen matkaa. Oli muuten kauniit maisemat! Tänään on tarkoitus käydä Tierra del Fuegon luonnonpuistossa mutta laittelen sieltä kuvia myöhemmin, jos sattuu jotain kuvattavaa löytyvän :)