Dubrovnik / Old Town

June 11, 2016

Saavuimme keskiviikkona illalla takaisin tänne Suomeen ihanan loman jälkeen. Teki hyvää vain nauttia yhteisestä ajasta poikaystävän kanssa ja imeä itseen taas uutta energiaa.

Lomaillimme yhteensä 9 päivää, joista 5 päivää vietimme Dubrovnikissä. Äitini, miehensä kanssa sattuivat olemaan lomalla samalla suunnalla ja reissu saikin hauskan aloituksen, kun illastimme pitkään nelistään Edenin ravintolassa. Koko loma oli todella onnistunut ja olen iloinen, että säät olivat niin hyvät. Toinen lomapäivämme näytti heikolta, sillä satoi vettä ja oli pimeää. Viikon muut päivät olivat kuitenkin lämpimiä ja aurinko paistoi. Toukokuun loppu on erittäin hyvä aika matkustaa Kroatiaan ilmaston suhteen ja myös sen takia, että sesonki ei

ole kunnolla vielä alkanut ja turisteja on yllättävän vähän.

Vuokrasimme auton Dubrovnikin lentokentältä koko loman ajaksi ja kävimme myös Montenegrossa ja Bosnia-Herzegovinassa, josta tulossa myöhemmin oma postauksensa. Autoa ei kuitenkaan kannata vuokrata, jos olet aikeissa viettää koko lomasi Dubrovnikissä, koska kaupungissa ei juurikaan ole vapaita parkkipaikkoja. Helpointa on käyttää kattavaa julkista liikennettä, taksia tai vuokrata vaikka skootteri.

Bikinit / NA-KD (alekoodi: neal20) Voimassa sunnuntaihin saakka 12.6

Tykkäsin Kroatiasta oikeastaan kaikin puolin, eikä minulta löydy mitään valittamista. Suomesta Kroatiaan pääsee kätevästi suoraan lentäen, eikä lentomatka ole kuin muutamia tunteja. Menomatkalla meillä oli parin tunnin välilasku Oslossa, mutta suoriakin lentoja löytyy. Paluumatkalla pääsimme suoraan lentäen Helsinki-Vantaan lentokentälle. Kiitos Norwegianille ja lentojen aikana hyvin toimineelle wifille :)

Olemme poikaystäväni kanssa hyvin samanlaisia lomailijoita… Enemmän seikkailijoita ja nähtävyydestä toiseen kiertäjiä. Ennen en tiennyt tätä edes itse, kunnes Tommi sai avattua silmäni, mitä kaikkea täällä maapallolla oikeasti on. Tekemistä pitää olla, mutta myös hyvät puitteet oleiluun, syömiseen ja kuntoiluun. Meille oli siis selvää, että tällä ''ylimääräisellä'' reissulla ei satsata yhtä paljon hotelliin, kuin esimerkiksi Meksikossa. Tämä Dubrovnikin hotelli (Villa Borna) tuli meille hieman ikävänä yllätyksenä, koska hotellilla oli todella hyvät arvostelut. Hotelli ei tosiaan ollut sitä, mitä odotimme. En ole koskaan ollut niin kamalassa hotellissa kuin tällä reissulla. Onneksi Montenegrossa ja Sarajevossa hotellimme olivat kansainvälistä tasoa.

Paita / Bershka  Housut / Bershka  Kengät / Zara  Laukku / Forever21

Turistit, jotka ovat tulleet Dubrovnikiin suuntaavaat he ensimmäisinä vanhaankaupunkiin. Eikä suotta, sillä vanhakaupunki on varmasti yksi koko Kroatian suosituimmista nähtävyyksistä. Kapeat kadut, lukuisat kirkot, hienot vanhat muurit ja vanha satama ovat upea nähtävyys. Paras aika tutustua kaupunkiin on joko aamulla kello 8, kun vanhakaupunki aukeaa tai illalla juuri ennen sulkemista (19.30) Hintataso vanhankaupungin ravintoloissa on melko korkea, lähes Suomen tasoa. Jos ei siis halua maksaa ruosta hirveitä summia, kannattaa syödä hyvin ennen kuin vanhaankaupunkiin suuntaa.

Paita / Forever21  Hame / Bershka  Laukku / Forever21  Aurinkolasit / Ray Ban (House of Brandon)

Vanhakaupunki oli upea, historiallinen ja läkähdyttävän kuuma paikka. Ihmisiä oli todella paljon samoin myös ravintoloita ja muita kojuja. Ehdottomasti näkemisen arvoinen. Olimme vanhassakaupungissa vain parisen tuntia, koska kuumuus alkoi olemaan jo niin tukahduttavaa :D