Etsi

MEKSIKO TÄÄLLÄ TAAS!

Saavuimme tänne Meksikoon perjantaina iltapäivällä ja viikonlopun olimme hotellissa Cancúnin keskustassa. Eilen sitten siirryimme tänne hotellialueelle (Zona Hotelera) samaan hotelliin, missä oltiin myös vuonna 2016. Halusimme oikein kunnolla tulla fiilistelemään ja muistelemaan meidän edellistä matkaa tänne. Ajatella, että se oli meidän ensimmäinen ''pitkä'' reissu, melkein kolme viikkoa! Samana vuonna olimme lähes kuukauden Afrikassa. Ne tuntui silloin pitkiltä ajoilta. Matkojen kestot on vähän pidentyneet tässä parissa vuodessa :D Voin suositella Meksikoa lomakohteena. Tältäkään reissulta on aika vähän tullut sellaisia paikkoja vastaan, joita voisi oikeasti lähteä suosittelemaan ihmiselle kuka haluaa tulla lomailemaan ja nauttimaan mutta Meksikoa voin ehdottomasti suositella! Oltiin täällä viimeksi helmi-maaliskuussa eli turistikautena ja ainakin Playa del Carmen oli silloin todella täynnä ihmisiä, kun kävimme siellä. Cancúnissa ei vastaavia ruuhkia ollut mutta muuten en osaa näitä paikkoja sen kummemmin vertailla, kun kävimme Carmenissa vain sen verran, että päästiin lauttaan, joka meni Cozumelin saarelle. Muutenhan me pyörittiin vähän joka puolella matkan aikana kuten Tulumissa, Chitzen Itzassa, Isla Holboxilla ja vähän muuallakin. Muutama päivä oltiin Kuubassakin :)

Cancúnista pääsee aika kätevästi moneen paikkaan, jos haluaa vuokrata auton ja suht läheltä löytyy vaikka mitä. Ruoka monessa paikassa on todella hyvää, hyviä uimarantoja, isoja kauppakeskuksia ja kivoja aktiviteettejäkin löytyy! Mielenkiinnolla myös odotan Meksikon muita kaupunkeja, kun lähdemme parin viikon päästä ajamaan koko maan läpi kohti Jenkkejä ja Los Angelesia.

Löysin netistä The Bowl Bar -nimisen aamupala-, sekä lounasmestan ja vitsi mikä paikka! Kaikki, mitä siellä suuhusi pistät on hyvää ja tuoretta! Ollaan käyty nyt joka päivä aamupalalla kyseisessä kahvilassa ja pariin otteeseen myös lounaalla. Käykäähän testaamassa paikkaa, jos tulette Cancúnissa käymään.

BIKINIS FROM here* here*

Kävimme heti toisena päivänä tutulla Isla Blancalla ja siellä jos jossain on muistoja viime reissulta :D Lähdimme silloin pari vuotta sitten kävelemään pitkälle kilometrien päähän hiekkarantaa pitkin ja meillä oli vain puolen litran vesipullot mukana. Paluumatkalla olimme aivan poikki, se kävelymatka taisi olla peräti 15 kilometriä yhteensä, jos oikein muistan. Aurinko paahtoi ja oli todella kuuma, hyvä, kun pysyttiin enää pystyssä. Saatiin sitten kookospähkinä revittyä irti palmusta ja jotenkin siihen saatiin aikaiseksi sellainen halkeama, että saimme kookosvettä juoduksi ja jaksettiin kävellä loppumatka skootterille. Oi niitä aikoja... :D Tällä kertaa ajettiin Jeepillä niin pitkälle kuin päästiin ja vettäkin oli reilusti mukana.

Tänään ajattelimme vain olla, käydään salilla, syömässä ja nautitaan olostamme hotellin altaalla. Nämä alkupäivät kun ovat taas menneet niin nopeasti kaikkia asioita hoitaen. Kävimme eilen selvittelemässä Kuuban turistikorttejakin ja ne onneksi saa kätevästi suoraan lentokentältä, eli ei tarvitse niitä sen enempää alkaa säätämään. Nyt pitäis varata lennot mutta pitää vielä päättää, että jäämmekö odottamaan pakettia Suomesta siten, että saisin kuvattua uusia vaatteita Havannassa... paketti on lähdössä Suomesta myöhemmin kuin oli tarkoitus ja, jos sitä jäädään odottamaan niin matka Kuubaan siirtyy pitkälle ensi viikkoon ja aikataulujen suhteen parasta olisi lähteä jo nyt loppuviikosta. Saa nyt nähdä :)

#2018 #Mexico #Cancun #NeaLindberg #Indiedays #Travel #Matkailu #Matkablogi #Lifestyle #Meksiko